ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΔΗΜΟΤΗΣ" - http://dhmoths.blogspot.gr/, email: dhmotissa@gmail.com

14 Φεβ 2022

Αλκοόλ και τιμόνι: Σκοτώνει Οδηγώ υπεύθυνα. Στην αναπηρία και στον θάνατο δεν υπάρχει….undo.

Μετά από αίτημά μας στο Τμήμα Τροχαίας Γιαννιτσών και σε συνεργασία με τον Διοικητή της Τροχαίας Πλούγαρλη Βασίλειο, την Πέμπτη 10/02/2022 ήρθαν στο σχολείο μας οι ανθυπαστυνόμοι Ανανιάδου Αντιγόνη και  Κωνσταντινίδης Θεόδωρος και μας ενημέρωσαν για θέματα οδικής ασφάλειας.

Μέθη

Ένα θέμα που μόνιμα είναι επίκαιρο (δυστυχώς) σε ανάλογες συζητήσεις είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Ανάλογα με την ποσότητα αλκοόλ που έχει καταναλώσει ο οδηγός αναφέρθηκαν ως συνέπειες: η πιθανή υπνηλία, η μείωση του χρόνου ανταπόκρισης των αντανακλαστικών, η ανικανότητα του οδηγού να αντιληφθεί όσα συμβαίνουν γύρω του και τονίστηκε ιδιαίτερα η σφοδρότητα των συγκρούσεων που παρατηρούνται σε ατυχήματα λόγω μέθης.

Η τροχαία προσπαθεί να προλάβει ανάλογες επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές υποβάλλοντας τους οδηγούς σε αλκοτέστ. Ενημερωθήκαμε για τα όρια που ισχύουν. Με ένδειξη από 0,25mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα ο οδηγός θεωρείται πως οδηγεί υπό την επήρεια μέθης και του επιβάλλεται πρόστιμο.

Από 0,25mg έως 0,40mg: πρόστιμο 200€

Από 0,41mg  έως 0.60mg: πρόστιμο 700€ και αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 3 μήνες

Από 0.61mg και άνω: Πρόστιμο 3000€ και αυτόφορο. Αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 6 μήνες μέχρι και φυλάκιση 6 μηνών και ακινητοποίηση οχήματος.

Στους επαγγελματίες οδηγούς το κατώτερο  όριο είναι 0,10mg ανά λίτρο εισπνεόμενου αέρα. Προσφάτως στην Ε.Ε. ψηφίστηκε διάταξη που μηδενίζει το όριο ανοχής στην κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση. Στους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η ισχύς του μέτρου και στην χώρα μας.

Τονίστηκε με έμφαση πως ΠΟΤΕ δεν μπαίνουμε σε όχημα του οποίου ο οδηγός έχει καταναλώσει αλκοόλ. Πέρα από την προστασία του εαυτού μας σε ανάλογες περιπτώσεις, οφείλουμε να πράξουμε ό,τι είναι δυνατό ώστε ο άνθρωπος που ήπιε να μην οδηγήσει. Στην ανάγκη τού αφαιρούμε τα κλειδιά του οχήματος και καλούμε τους δικούς του ανθρώπους. Επιστρέφουμε στο σπίτι με ταξί ή με τα πόδια, αν η απόσταση το επιτρέπει ή διανυχτερεύουμε σε ένα φιλικό ή συγγενικό σπίτι, ξενοδοχείο κλπ

Ανήλικοι οδηγοί χωρίς δίπλωμα

Αναπόφευκτη η αναφορά σε περιπτώσεις ανηλίκων οδηγών χωρίς δίπλωμα και των κινδύνων που διατρέχει ο ίδιος ο οδηγός, μα και ατυχημάτων που μπορεί να προκληθούν με τη συμμετοχή του, καθώς και των συνεπειών τους.

Το σχολείο και η τροχαία κάνουν το καλύτερο δυνατό για να ενημερώσουν τα παιδιά, που μόνα τους δεν έχουν σωστό κριτήριο αξιολόγησης των επικίνδυνων καταστάσεων. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, στις περιπτώσεις που ένας ανήλικος δίχως δίπλωμα οδηγεί ένα όχημα την ευθύνη την φέρει ο γονέας του, ο οποίος είτε υποχωρώντας στις πιέσεις του παιδιού, είτε λόγω γονικής αμέλειας συμβάλλει στο γεγονός. Τα παιδιά χρειάζονται εποπτεία. Τα παιδιά χρειάζονται όρια. Τα παιδιά χρειάζονται σωστά οδηγικά πρότυπα και όχι ριψοκίνδυνες παραχωρήσεις. Στο σημείο αυτό θεωρούμε πως οι γονείς χρειάζονται ενημέρωση για τους άμεσους κινδύνους, παρά τα παιδιά  και οι έφηβοι.

Ένας έφηβος, από τα 16 χρόνια του με συναίνεση του γονέα μπορεί να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίτροχο ή τρίτροχο όχημα έως 50cc ή ηλεκτρικό σκούτερ.

Το όριο ηλικίας για να οδηγήσει κάποιος ηλεκτρικό πατίνι με ταχύτητα:

·        έως 6χλμ την ώρα, είναι τα 12 έτη

·        Πάνω από 6χλμ την ώρα είναι από 16 ετών

Σημειώνουμε πως σε κάθε περίπτωση δίτροχου οχήματος ο οδηγός για την ασφάλειά του οφείλει να φορά κράνος και τον απαραίτητο εξοπλισμό και στα αυτοκίνητα οπωσδήποτε ζώνη ασφαλείας.

Στο τέλος της ωριαίας ενημέρωσης των μαθητών ακολούθησαν βιωματικές δράσεις με προσομοίωση μέθης και αλκοτέστ.

Βιωματικές Δράσεις

Στην προσομοίωση μέθης οι μαθητές φόρεσαν διαδοχικά 3 κατηγορίες γυαλιών που τους παραμόρφωναν την όραση, όπως ισχύει ανάλογα με την ποσότητα αλκοόλ  που έχει καταναλώσει ένας οδηγός. Τοποθετήθηκαν 3 κώνοι στην αίθουσα και ζητήθηκε από τα παιδιά να διασχίσουν την διαδρομή ανάμεσα στους κώνους. Η εμπειρία προσομοίωνε με την ασφάλεια του εκπαιδευτικού πειράματος την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης. Ας  έχουμε υπόψη πως οι μαθητές κινούνταν με ταχύτητα πεζού κι ας προβληματιστούμε τι αποτελέσματα θα είχαμε αν φορώντας τα αντίστοιχα γυαλιά… τρέχαμε με τα πόδια, ή οδηγούσαμε μηχανή ή αυτοκίνητο.

ΔΕΝ αξίζει να ρισκάρουμε τη ζωή μας ή την ζωή των άλλων οδηγώντας υπό την επήρεια μέθης. Οι ενήλικες χρειάζονται αυτοέλεγχο γιατί μέσα από το παράδειγμά τους διδάσκουν λάθος πρότυπα στους νέους που τυχαίνει να επηρεάσουν.

Ακολούθησε η δράση με το αλκοτέστ. Στους μαθητές δόθηκε ένα σοκολατάκι με λικέρ και ένα επιστόμιο. Μόλις το κατανάλωσαν το σοκολατάκι ο καθένας χρησιμοποιώντας το δικό του επιστόμιο φύσηξε στη συσκευή μέτρησης της ποσότητας του αλκοόλ. Η ένδειξη διέφερε από άτομο σε άτομο. Γεγονός που τονίστηκε από την υπεύθυνη ανθυπαστυνόμο Ανανιάδου Αντιγόνη. Στην επανάληψη της μέτρησης μετά από λίγα λεπτά η ένδειξη είχε μηδενιστεί για κάθε μαθητή.

ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ: η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνεται μπορεί να επηρεάζει διαφορετικά κάθε άτομο. Η επίδραση εξαρτάται από τον σωματότυπο του ατόμου, από την ψυχική του κατάσταση, από τον τρόπο κατανάλωσης κ.α.

ΠΡΙΝ πιάσουμε το τιμόνι στα χέρια μας χρωστάμε σεβασμό στη ζωή. Δεν ρισκάρουμε. Η ζωή δεν γυρίζει πίσω.

Στην αναπηρία και στον θάνατο δεν υπάρχει … undo.

Οδηγούμε υπεύθυνα και ΔΕΝ παραχωρούμε οχήματα σε ανηλίκους.

 

Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83

Υπεύθυνη Σχολικής Εφημερίδας “Cool School

Γυμνασίου Πέλλας

Δεν υπάρχουν σχόλια: